torsdag 9 april 2009

Hemma?

Sitter just nu framför datorn på min pappas kontor och funderar på om jag är hemma eller inte. Vad är hemma egentligen? Är det Sävsjö eller Malmö? Har nog kommit fram till att mammas och pappas hus är "hem-hemma" och Malmö är hem...ja så känns det faktist. Sävsjö kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, men tiden i Sävsjö är nog över för min del. Just nu finns mitt liv i Malmö sen får vi se vad framtiden utvisar.

När jag satt på tåget igår ljöd ljudet från Jason Upton i min podcast...det frambringade många fina gamla minnen från den goda sherpas tiden. Kändes som det var i går jag gick in på Rebeckas rum och lånade just den här skivan =). Vad tiden går...det måste vara minst fem år sedan...oj oj oj...men fina minnen är det. Tänker på alla härliga morgon samlingar, teamveckorna, matlagningen med Simon Ek...och väldigt mycket mer. Är tacksam för den tiden...den har också en speciell plats i mitt hjärta.

Men som en vis man sagt...The best is yet to come!!

3 kommentarer:

fru cruz sa...

ska du blogga eller inte?? Bestäm dig!! =) får väl lägga tillbaka dig i min lista nu då *ler*

Unknown sa...

Mamma och pappa kommer nog alltid att vara hemma... Även om de har flyttat från huset där jag växte upp så är hemma på något vis där familjen är. Sen är så klart Samuels och mitt hem också hemma... Det är lite lurigt det där. Hem hit och hem dit, men varför inte. Hemma kanske helt enkelt är där man känner sig älskad? kramkram och glad påsk! =)

rebecca sa...

sherpas... det var tider ja. Men "better things are yet to come, greater things are yet to be done!"