onsdag 8 april 2009

.mitt hem är min borg.

Har kommit fram till att jag älskar att vara hemma...fixa och dona med småsaker. Har lärt mig att uppskatta och vara trygg i att vara själv. Det är inte alltid så lätt alla gånger, men så skönt när man väl finner ro i att vara själv.

Jag älskar givetvis att umgås med mina vänner också...men ibland behöver jag vara själv. Hitta nya krafter och bara återhämta mig...detta gör jag bäst i mitt hem...min borg.

Eller så är det så att jag börjar bli gammal =), det kan vara så. Men jag väljer nog hellre att se det som att mitt hem är min viloplats, min oas i tillvaron. Där jag kan vara för mig själv och känna mig trygg.

2 kommentarer:

rebecca sa...

Blir kort om tid att hinna med Malmö med... men kom gärna till helsingborg! Jag är där från 10 juni. Men vi ses i Sävsjö annars!! kram

Magdalena sa...

Jag måste helt hålla med dig om detta behov av att vara själv och att det är skönt att vara det hemma. Detta händer ju väldigt sällan när man har barn men förra söndagen blev jag sjuk (men snabbt bra) och fick plötsligt hela dagen och huset för mig själv. Det ger ny kraft!