onsdag 6 maj 2009

:uppsats och praktik tider:



Ingen rast och ingen vila...har precis lämnat in en hemtenta på 10 sidor och en fältuppgift på 15 sidor..nu är det dags att sätta igång och skriva b-uppsats. Malmö högskola älskar grupparbeten, men jag är lite mer tveksam...som tur är har jag en väldigt bra grupp =). Ämnet för uppsatsen blir sexuellt utnyttjade barn, så nästa vecka ska vi besöka den stora grannstaden Lund. Vi ska till Barnahus för att utföra en intervju med en kvinna som jobbar med just sexuellt utnyttjade barn. Kommer säker bli väldigt intressant och givande.




Jag håller också på för fullt att välja praktikplats till hösten. Det finns ett femtiotal olika verksamheter att välja på och det är många som faller mig i smaken, men bara fyra får väljas. Det lutar åt att det blir BUP, ENTER och SOCIALTJÄNSTEN. Jag hoppas att jag hamnar på individ och familje enheten inom socialtjänsten. Detta verkar väldigt spännande och utvecklande.




Nu ska jag nog avsluta kvällen med en god kopp te och lite scones...mums!!

Inga kommentarer: