torsdag 14 maj 2009

vårkonsert med en snorunge


I eftermiddag har jag myst med Becka och lilla Thea. Det är inte alltid så lätt att underhålla en liten tio månaders bäbis...men en tv-dosa går alltid hem eller varför inte en stekspade =). Vem vet det kanske bor en liten kock i den lilla tösen.

Vi gick senare vidare till Caroli kyrka för att lyssna på musikhögskolans vårkonsert. Jag gick dit med jazz förväntan, men ack så fel det kan bli. Ingen jazz så långt örat kunde höra. Men det blev en trevlig kväll ändå...Erik var otroligt duktig (Beckas man). Ted Gärdestad och Bali låten gick hem hos mig...väldigt intressanta arrangenmang. Det mest facinierande med kvällen var alla sura tanter och farbröder som blängde surt på oss så fort lilla Thea gav i från sig minsta ljud. Vad förväntar dom sig??...hon är bara ett litet barn...sådant gör mig lite irriterad med även road. Måste vara jobbigt att lägga en massa energi på att irritera sig på ett litet oskyldigt barn...haha...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för idag! Det va mysigt att träffas och roligt att se din fina fina lägenhet =) kramar från snorungen och hennes mamma

Unknown sa...

Bali låten? För mig är det "I'm an alien, I'm an english alien, I'm an english man in New York" sjungen på knackig engelska av ett litet lokalt band på ett strandhotell i Sanour, Bali. ;o)

Unknown sa...

sorry, "legal alien" ska det ju vara och inget annat... =)